دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1394 - 15:03
در دیدار با نایب رئیس مجلس جمهوری چک

ابوترابی‌فرد: گروه‌های تروریستی از جمله داعش هیچ نسبتی با دین مبین اسلام ندارند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریانات تروریستی یک انحراف و مغایر از مبانی و اصول ادیان آسمانی است که مسلمان و مسیحی نمی‌شناسد.
کد خبر : 63078

به گزارش خبرگزاری گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در دیدار با «ومیخ فیلیپ» نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک، تحولات و رشد و گسترش تروریسم در منطقه خاورمیانه را معلول سیاست‌های قدرت‌های غربی و رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد: مسلمانان بیشتر آسیب را از گسترش ناامنی و تروریسم در منطقه دیده‌اند.


وی افزود: گروه‌های تروریستی از جمله داعش هیچ نسبتی با دین مبین اسلام ندارند، قطعا کشتار و قتل عام مردم بی‌گناه مخالف آموزه‌های دین مبین اسلام است.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جریانات تروریستی یک انحراف و مغایر از مبانی و اصول ادیان آسمانی است که مسلمان و مسیحی نمی شناسد.


وی با تأکید بر اینکه مبارزه با تروریسم از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تهران مانع دستیابی گروه‌های تروریستی به قدرت سیاسی و ایجاد مخاطرات جدی برای جامعه جهانی شد.


در این دیدار راه‌ها و زمینه‌های مختلف گسترش روابط فیمابین در حوزه‌های گوناگون صنعتی، تکنولوژیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


جمهوری چک از آموزش دانشجویان ایرانی در زمینه‌های صنعتی و فناوری استقبال می‌کند


«فیلیپ» نیز در این دیدار بر اراده جمهوری چک برای توسعه مناسبات همه جانبه دوستانه با تهران تاکید کرد و گفت: جمهوری چک آمادگی توسعه روابط دوستانه با تهران در عرصه های گوناگون پارلمانی، اقتصادی و سیاسی را دارد.


وی سفیر اخیر وزیر صنعت و تجارت چک را به تهران در شناسایی فرصت های دو کشور برای همکاری اقتصادی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تهران و پراگ در آستانه آغازی جدید برای همکاری‌های دوستانه فی‌مابین هستند و همکاری های پارلمانی نقش بسیار اساسی در این زمینه ایفا می کند.


نایب رئیس مجلس چک همکاری میان کمیسیون های تخصصی مجالس دو کشور در زمینه های آموزش، تبادل دانشجو و صنعت را خواستار شد.


وی اضافه کرد: جمهوری چک از آموزش دانشجویان ایرانی در زمینه های مختلف صنعتی و فناوری استقبال می کند و این امر را در انتقال فناوری بسیار مهم می داند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته